Архив рубрики: Английский язык

Употребите соответствующий предлогдвижения, места, направления. above, across, around, at, behind, from, in front of

Употребите соответствующий предлог(движения, места, направления).                                 (above, across, around, at, behind, from, in front of, in, into, on, out of, over, through, to, under)   1. There is a garden…our house.  2. The bridge is…the river. 3. All students are…the lesson now. 4. Where are the boys? They are… the park. 5. Our flat is… the centre. 6. There was a lamp the table. 7. He will sit… you. 8. Usually we go… the college together. 9. He came… the hous. 10. I come home… school very late. 11. Take my book… him, please. 12. Come… the room. 13. He took us… the forest. 14. Children, take your books… your bags and put them… the tables. 15. The box was… the bed. 16. He looks… the window. 

  • 1. There is a garden behind our
    house.  2. The bridge is
    across the river. 3. All students are at the lesson
    now. 4. Where are the boys? They are
    in the park. 5. Our flat is in the
    centre. 6. There was a lamp
    above the table. 7. He will sit in front of you. 8. Usually
    we go
    to the college together. 9. He came out of the house. 10. I come
    home
    from school very late. 11. Take my book from him, please. 12. Come into
    the room. 13. He took us
    around the forest. 14. Children, take your books out of
    your bags and put them on the tables. 15. The box was 
    under the bed. 16.
    He looks
    through the window.

Вставить слова там где стоят 3 точки слова я напишу в конце и переводThe elephant has got . ears. The horse has got a . tail than the

нужно вставить  слова там где стоят 3 точки слова я напишу в конце и перевод
1.The elephant has got …   ears.
2.The horse has got a …  tail than the pig
3.Thenew doll is …  than the  old one.
4.I think  that the book »Pinocchio» is …  than  »The Three Little Pigs».
5.There is no place …   than home.
6.My grandpa is … than my grandma/
7.Kate’s toys are …  than Jane’s.
слова:newer, more beautiful,longer, necer , more interesting,older, the shortest, big
одно из слов лишнее
ЗАРАНИЕ БОЛЬШОЕ СПАСИБО

  • 1.The elephant has got
    big ears.

    2.The horse has got a longer
    tail than the pig

    3.The new doll is more
    beautiful than the  old one.

    4.I think  that the book »Pinocchio» is more
    interesting than  »The Three Little
    Pigs».

    5.There is no place nicer  than home.

    6.My grandpa is older
    than my grandma.

    7.Kate’s toys are newer  than Jane’s.

     

    1.      
    У слона большие уши.

    2 у лошади хвост длиннее, чем у свиньи.

    3. новая кукла красивее, чем старая.

    4. Я думаю, что книга «Буратино» интереснее, чем «Три
    поросенка».

    5. нет места лучше, чем дом.

    6.мой дедушка старше, чем моя бабушка.

    7. игрушки Кати новее, чем игрушки Джейн.

  • 1)big; 2)longer; 3)more beautiful; 4)more interesting; 5)? 6) older; 7)newer)
    что такое necer?

Сделайте пожалуйта задание по английскому языку. Вот перевод вопроса[Закончить фразу с правильной информации из текста.]

Сделайте пожалуйта задание по английскому языку.

 

Вот перевод вопроса[Закончить фразу с правильной информации из текста.] 

                                                                                                                                                6 класс

 

1. …likes to play football.

2.At the moment Rosy is ….

3.James is very busy,so he sleeps …

4.James likes to read …

5.Rosy is interested in …

6. … spends a lot of time out of doors.

7.The house is full of … because Mark likes archaeology.

8.James works …

9. … is seventeen.

                                                                                               Пожалуйста очень прошу!

  • Я не могу сделать задание с текстом,если текста нет

Написать по-английски про Турцию 1941-2014

Нужно написать по-английски про Турцию (1941-2014)

  • Turkey,
    due to its geopolitical position became one of the most strategic
    countries in the world, is located at the crossroads of three
    continents: Europe, Asia and Africa, called the continents of the old
    world. Generously endowed with God’s natural beauty, she is the only
    bridge between East and West civilizations, and all the religions of the
    world.

    Turkey associated with the world’s oceans through the
    Black, the Mediterranean and the Aegean sea, which washes its banks from
    three sides. It seems as if it coexists with the world. Throughout
    history, the country was a large centre of migration and trade routes.
    The Turkish Straits connecting the Black sea with the world, and through
    Mramornoe sea, which is located within national boundaries, are
    important shipping routes. On the East the country borders with Georgia,
    Armenia, Nakhichevan and Iran, on the West by Bulgaria and Greece in
    the South — with Syria and Iraq.

    The territory and the relief of
    the area of the country, which has the form of a rectangle, is 814,578
    square kilometers, It has a larger territory than all its neighbors and
    all countries in Europe, with the exception of Iran and the Russian
    Federation. The European part of Turkey, where 3% of its area is called
    Thrace, and the Asian part that makes up the other 97% of the country,
    called Anatolia.

    Taking into account the geological structure of
    Turkey has reliefs of any type and age. Turkey mountainous country.
    Their average height is 38 meters, higher even than the height of the
    Asia /1010 m/, the highest on the continent. The highest mountain in
    Turkey a Great mountain Agra, reaching 5137 meters, located beside her
    massif with extinct volcano Suphan and Nemrut and Alagadi are Восточноq
    Anatolia.

    Turkey is very rich in seas, rivers and plains, and the
    land is suitable for farming and livestock. In Turkey there are many
    small and large lakes and dams. 11% of the country’s territory is
    occupied by lakes and swamps. The largest lake of the country is lake
    van in Eastern Anatolia, which area is 3173 sq. km, and the depth — 451 m

    Climate:
    In Turkey, located within the temperate climatic zone, you can see all
    the four seasons, and different climate. Swimming in the sea, you can
    enjoy views of mountain peaks , covered with snow. Between regions,
    there are serious climatic differences, due to the distance to the sea
    and its level, but also by the presence of mountain ranges.

Технологические признаки дробилки определяют их назначенияКонусные дробилки крупного дробления характеризуются шириной приёмного и выходного отверстий

Технологические признаки дробилки определяют их назначения
Конусные дробилки крупного дробления характеризуются шириной приёмного и выходного отверстий. Дробилки могут принимать куски размером до 1200 мм и имеют производительность до 2600 м3/ч; применяются обычно как головные машины горно-обогатительных комплексов.

Конусные дробилки среднего и мелкого дробления характеризуются диаметром основания подвижного конуса. Для обеспечения равномерного зернового состава продуктов дробления в конусных дробилках среднего и мелкого дробления имеются две зоны. В верхней, сужающейся, происходит основное дробление материала, в нижней, параллельной, — додрабливание сверхмерных кусков. У дробилок мелкого дробления по сравнению с дробилками среднего дробления камера дробления имеет параллельную зону большей длины и подвижный конус меньшей высоты. Рабочие поверхности дробящих конусов конусных дробилок защищены сменными футеровками из износостойкой стали.

Конусные дробилки классифицируют по технологическому признаку — крупного дробления (неподвижная конусообразная чаша установлена вершиной вниз, дробящий конус крутой, угол при вершине около 20°), среднего и мелкого дробления (неподвижная конусообразная чаша установлена вершиной вверх, дробящий конус пологий, угол при вершине около 100°).

Конусные дробилки: http://www.hxjq-china.com/pro/cone_crusher.html
конусных дробилок: http://hxzg.ru/p4.html

  • The technological
    features of crushers are determined by their destination. The cone-type crushers are
    characterized by the width of the input and out put holes. These crushers
    can take pieces up to 1200 mm in size  and have a capacity up to
    2600 m3/h. They are typically used as primary machines at mining and processing
    complexes. The cone crushers of medium and fine crushing are characterized by the base diameter of the moving cone. To ensure uniform grain structure of
    the crushing product in cone crushers of secondary and tertiary crushing, there are two stages. Within the upper (tapering one) the primary crushing of material is performed; in the lower (parallel one) — further crushing of oversized pieces. In
    fine crushing mills (as compared to secondary crushers) the crushing chamber has
    a parallel stage of a greater length and the moving cone of a lower height. The working surfaces of the crushing cones in cone-crushers are protected by replaceable wear-resistant steel lining. Cone
    crushers are classified according to their technological basis — those of primary crushing (fixed conical bowl fixed with the top side down, the crushing cone is
    steep, the apex angle of about 20 degrees), medium, and fine crushing (the
    conical bowl
    fixed with the top side up, the crushing cone flat, the apex angle of
    about 100
    degrees). Cone Crusher : http://www.hxjq-china.com/pro/cone_crusher.html cone crushers : h

Fox found almost everywhere. The most famous sight — the red fox. Red fox got its name from the color red, which casts its skin, but the shade of red

 

Fox found almost everywhere. The most famous sight — the red fox. Red fox got its name from the color red, which casts its skin, but the shade of red depends on the animal’s habitat. For example, the foxes of the sout.hern steppe regions of the lighter and darker northern fox. Foxes fur coloration helps to hide and camouflage for hunting and personal safety         напишите пожалуйста перевод срочно

  • Фокс встречаются почти повсеместно. Наиболее известный вид — red fox. Red fox получил свое название из-красный цвет, который сбрасывает шкуру, но красный оттенок зависит от среды обитания животных. Например, лисицы из sout.hern степных районах светлее и темнее Северный Лис. Мех лисы окраска помогает скрыть и камуфляж для охоты и личной безопасности

Напишите перевод текста Baby Elephant and His New Clothes

Напишите перевод текста Baby Elephant and His New Clothes  

  • Мама Слон и Папа Слон жили в Африке и у них был маленький слоненок. Однажды папа пришел домой и увидел что его маленький слоненок грустный. И папа спросил: «почему ты грустишь мой маленький?» Слоненок ответил:»ох папа я очень хочу играть в нашей школьной футбольной команде но мои носки футболка и шорты мне малы и я не могу их одеть». «не волнуйся мой дорогой»-сказал Папа Слон «я куплю тебе новую одежду» они пошли в магазин Мисс Лайонс (львицы). «доброе утро мисс Львица» поздоровался папа Слон. «Доброе утро» ответила мисс львица.- «чем я могу помочь?» «У вас есть носки на моего сына я хочу купить пару» «но все наши носки малы. Подождите немного, маленький лев сделает пару милых, желтых носков для слоненка» и маленький лев сделала желтые носки. Затем папа заплатил за носки и одел их на слоненка. Слоненок был очень доволен «спасибо большое за носки они мне очень нравятся» «теперь давай купим тебе новую футболку» сказал папа Слон и они пошли в магазин Мисс тигры (Тайгер).

Задание № Поставить слово в скобках внужную степень сравнения: You arethe … good man in the world! Mike isa … hardworking student then P

Задание №2. Поставить слово в скобках в
нужную степень сравнения:

1.     You are
the … (good) man in the world!

2.     Mike is
a … (hardworking) student then Pete

3.     Everest
is the … (high) mountain in the world.

4.     Please
tell me … (much) about yourself.

5.     A leap
year (високосный год) is a bit …
(long) than a usual one.

6.     You’re
the … (beautiful) girl I’ve ever met.

 

Задание №3. Вставьте в пропуски глагол to be в нужной форме (am/is/are):

1.     Nightmares
… very bad or scary dreams.

2.     My
mother is a cook.

3.     It is pleasant to get presents.

4.     We …
happy to meet you in our house!

5.     I … a
future economist.

 

Задание №4. Раскройте скобки, поставьте
глагол в нужное время (Present Simple или Present Continuous):

1.     If you
… (not to know) grammar rules you should learn them.

2.    
Kate is busy now. She … (to write) an
essay.

3.     … you …
(to listen) to me? I won’t repeat if you miss something.

4.     The
Moon … (to turn) round the Earth.

5.     Ted …
(to travel) around the world now. He’s already been in four countries.

6.     I … (to
work) really hard every day. That’s the secret of my success.

 

Задание №5. Раскройте скобки, поставьте
глагол в нужное время (Past Simple или Present Perfect):

1.     Sorry,
I … (not to leave) you any pizza.

2.     The
train … (to arrive) at 5:30. It was two hours ago.

3.     I’m
going to Pete’s birthday party. I … already … (to buy) him a present.

4.     She …
(to finish) her University last year.

5.     I
couldn’t find you! Where … you … (to be)?

6.     Yesterday
my father … (to return) home very late.

 

Задание №6. Раскройте скобки, поставьте
глагол в нужное время (Past Simple или Past Continuous):

1.    
I greeted him and he … (to nod).

2.     She …
(to dream) of her holidays than suddenly the phone rang.

3.     Sam …
(to read) all the three of these books last year.

4.     I … (to
ask) him this question twice.

5.     When I
saw her last time she … (to wear) a black jacket.

6.     When
Ted entered the hall he saw that Jim … already … (to wait) for him.

 

Задание №7. Раскройте скобки, поставьте
глагол в нужное время (Past Simple или Past Perfect):

1.     I … (to
study) at a university before I started working.

2.     By the
time I finished working my friends … already … (to go).

3.     I … (to
learn) well when I was eight years old.

4.     When he
returned from his journey he … (to tell) me everything about it.

5.     I … (to
forget) my passport and had to return home.

6.     I
corrected all the mistakes I … (to make) in my test.

 

Задание №8. Раскройте скобки, поставьте глагол в нужное время
(Future Simple, Future Continuous, Future Perfect):

1.     By next
Friday we … already … (to move) to Moscow.

2.     Do you
think it … (to rain) tomorrow?

3.     I hope
James … (to come)! I want to see him so much!

4.     Holidays
are coming! In a week I … (to sit) on a beach doing nothing!

5.     I’m not
hungry now. I … (to eat) my breakfast later.

6.     Tomorrow
I … (to buy) a new car!

  • 2)

    1. better

    2. more
    hardworking

    3.  most highest

    4. more

    5. longer

    6. most
    beautiful
    3) 
    1. Are 2.
    Is 3. Is 4. Are 5. am
    4) 1.
    don’t know 2. Is writing 3. Are you listening 4. Turns 5. Is traveling 6. Work 
    5) 1. have
    left 2. Arrived 3. Have bought 4. Finished 5. Have been 6. returned
    6) 1. Nodded
    2. Was dreaming 3. Read 4. Asked 5. Wearied 6. Was waiting
    7) 1. Had studied
    2. Had gone 3. Had learned 4.  5. Forgot 6.
    Made
    8)  1. will have moved 2. will raining3.will come 4.will seating 5.will eat 6. will buy